neljapäev, 14. august 2014

Laenatult originaalne



Olen kookospähkleid ostnud järjekindlalt mõttega, et neist ehk saab ka midagi teha. Ideid olen otsinud netist ka, aga midagi sellist, mida järgi teha, ei ole leidnud. Katsetasin siis ise, kord nii ja siis panin sinna kuivlilli. Küünlaalusena on kookospähkel vaat et ju plahvatusohtlik ja ikebana nagu ka tüütas ära. Nüüd tuli uus mõte, panna nad ruloo külge rippu. Koore sisse sai puuritud kolm auku ja nüüd nad siis ripuvad. Eks näis, kui kaua ;)


Eile juhtusin lugema ka seda käsitöö ideede varguse teemat. Millegipärast on see minu-minu inimesele nii külgepoogitud, et sellest lahti lasta ei osata. Minu arvates neid kahte seelikut nüüd päris identseks pidada ei saa. Tuleb mingi asi moodi ja siis seda vorbitaksegi, mine sa võta kinni, kes just selle algse idee autor oli. Mõnikord näib, et kõik asjad siin maamunal on juba ära olnud ja meie kaasaja inimesed käimegi n.ö simultaanil nende eelmiste (ka sajandite taguste) tegijate juures. Vaatad ühte ja teist, midagi jääb otse meelde, miskit jääb alateadvusse ja kui siis ise tegema hakkad, siis on selles midagi paljude tegijate juurest laenatut. Ise  midagi absoluutselt originaalset on ikka väga raske luua.
Ka mina laenan ideid. Vaatan siit ja sealt ja kui üles ei kirjuta mõtet, siis pärast ei tea isegi viidata, sest olen ära unustanud algse allika. Samas kui tegema hakkan midagi, siis teen küll omamoodi, aga ka pead ei või selle eest anda, et ei ole kedagi kopeerinud.
Igatahes, kui minu ideed peaksid kellelegi inspireerivalt mõjuma ja tekib soov jäljendada, siis tehke seda rahumeeli. Ilmselt tekivad probleemid suurematel tegijatel ja neil, kes soovivad oma originaalse tootega raha teenida.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar