pühapäev, 21. veebruar 2016

Viis kahte ja üks vest



Valmis sai üks ese viie kahega: 1.Seda võib mõista kahtepidi; 2.Selles on koos minu kaks kirge; 3. See on valminud kahte sorti lõngast; 4. Selles on kaks üles harutatud kampsunit; 5. Pinda on sellel esemel kahte sorti. Nii et üks ehtne n.ö kahe-poolusega kampsun. Lisaks võib seda selga tõmmata ükskõik kumba pidi.
Esimene kaks. Seda n.ö eset esmapilgul vaadates võib mõistus sõlme minna, sest ei saa aru, mis moodi seda selga pannakse. Nägin kord ühes kaupluses pusimas naisi mingi analoogse eseme kallal. Nad pusisid ikka tükk aega, enne kui aru said, mis pidi see seljas käib.  Kui ta aga kord on juba selga tõmmatud, siis võib seda võtta vestina või ka lihtsalt õlasallina, millest käed läbi käivad.
Teine kaks. Mulle meeldib kududa ja heegeldada. Ikka väga meeldib. See on minu kirg, meditatsioon, jooga ja vabastav hingamine. Selles esemes on minu mõlemad, nii kudumine kui heegeldamine, s.t  kandiline osa on kootud lihtlabases koes ja ääred heegeldatud lihtsate sammastest koosneva mustriga, nii kuidas mõte mind parasjagu juhtis.
Kolmas ja neljas kaks. Kuna kodus olid olemas sellised kudumid, mida ma ei kandnud, kuid sobisid ka värvipoolest kokku, siis otsustasin need üles harutada. Minu aru saamise järgi on lõngad, mida kannatab uuesti kududa ja lõngad, mida kannatab uuesti heegeldada ning lõngad, mida ei saa enam korduv-kasutada nii, et neist saadud tulemus oleks taas kantav. Antud juhul sobis kudumi osa lõng vaid uuesti kudumiseks ja heegeldatud osal kasutatud lõng vaid heegeldamiseks. Kudumi lõng on mõnusalt träpsulise pinnaga, milles võib olla veidi puuvilla ja mingit sünteetikat ka ning heegel-osa materjal mohääri segu.
Viies kaks. Tulemuseks on reljeefse, natuke karedama pinnaga kudum, millel on  pehmelt paitav, natuke õhuline heegeldatud ääris.
Ise olen rahul ;)
Selline näeb vest välja kokkupanduna. Mõista-mõista, kuidas selga panna. Laius on ca 1,4 m



1 kommentaar: